زمان مطالعه :19دقیقه

انقلاب پادکست ها

زمان مطالعه :19 دقیقه
خلاصه مقاله : سلام عرض ادب خوشحالیم که ما را از همکوک می شنوید در سال 1980 تا 2000 دیوید واینز در حوزه آر اس اس فعالیت میکرد از طرف دیگر فردی به اسم ادم کری به این فکر میکرد که چطور میتوان تصویر و صوت را در بلاگ استفاده نمود. این دو با یک دیگر دوست شدند و همکاری کردند و توانستند برنامه ای برای اپل بسازند. نام این برنامه آیپادر بود وظیفه برنامه آیپادر این بود که سلسله برنامه های آن موقع که پیشتر شروع شده بود را در خود داشته باشد وبه وسیله آراس اس در سال 2005 که اپل پیشرفت نمود ، توانست پادکست را نیز ایجاد کند و یک بخش جداگانه برای پادکست ایجاد کند جالب است بدانید پادکست بیست سال است که شکل گرفته اما در دو سال اخیر شهرت یافته است این مسئله دلایل بسیاری دارد یکی از این دلایل شروع ویرس کرونا است.
انقلاب پادکست ها

سلام عرض ادب خوشحالیم که ما را از همکوک می شنوید

در سال 1980 تا 2000 دیوید واینز در حوزه آر اس اس فعالیت میکرد از طرف دیگر فردی به اسم ادم کری به این فکر میکرد که چطور میتوان تصویر و صوت را در بلاگ استفاده نمود.

این دو با یک دیگر دوست شدند و همکاری کردند و توانستند برنامه ای برای اپل بسازند. نام این برنامه آیپادر بود وظیفه برنامه آیپادر این بود که سلسله برنامه های آن موقع که پیشتر شروع شده بود را در خود داشته باشد وبه وسیله آراس اس در سال 2005 که اپل پیشرفت نمود ، توانست پادکست را نیز ایجاد کند و یک بخش جداگانه برای پادکست ایجاد کند جالب است بدانید پادکست بیست سال است که شکل گرفته اما در دو سال اخیر شهرت یافته است این مسئله دلایل بسیاری دارد یکی از این دلایل شروع ویرس کرونا است.

کرونا در بسیاری از مشاغل تغییراتی ایجاد نمود. کسانی که کار آنها برگذاری لایو بود، به دلیل محدودیت در خروج از منزل به مشکل برخوردند با استفاده از ساخت پادکست توانستند طرفداران خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه دهند. در یک سال اخیر  شاهد تولید پادکست های بسیاری از جمله دز زمینه ویروس کرونا بوده ایم یک نمونه از پادکست ها پادکست سکه بود با موضوعیت کرونا که شنوندگان بسیاری را به خود جلب کرد. علت این که کرونا باعث پیشرفته پادکست شد این بود که بیشتر مردم برای کار یا تحصیل مجبور بودند به تماس تصویری روی آورند این خود باعث شد مردم از نگاه کردن به گوشی خسته شده و بخواهند گوشهایشان را بیشتر به کار گیرند.

یکی از دیگر دلایل جذابیت پادکست این است که مردم آن را در گفت و گوی روز مره بهم معرفی میکنند.

چرا باید پادکست درست کنیم؟ این را تصور کنید که اعتیاد اول جهان مدرن کار کردن است و همه به کارهایی مشغول هستند از طرف دیگر گوش دادن به  پادکست نیازمند شرایت خاص و اختصاص دادن زمان ویژه در یک مکان مشخص نیست هر فردی در حال انجام کارهای روز مره خود میتواند با استفاده از تلفن همراه خود پادکست گوش دهد امروزه با توجه به رقابت شدید بر سر اقتصاد توجه صبر و حوصله در ساخت پادکست های پر محتوا وجذاب لازمه ی کسب موفقیت است از آنجایی که پادکست میتواند درحین دادن اطلاعات شنونده را بخنداند و برایش داستان بگوید موفق ترین پادکست ها پادکست های داستان محور هستند همین یک دلیل بس که رو به پادکست بیاورید با این حال دلایل دیگر را بررسی میکنیم

الف- ترافیک سایت ها: با پادکست میتوانیم بدون ترافیک سایت و از راه لینک بازدید خود را بالا ببریم

ب-مزیت رقابتی:درست است که در دو سال اخیر پادکست شهرت یافته اما همچنان یک زمین بکر است زیرا خیلی از کسب و کارها به این فکر نمیکنند که پادکست را اولویت قرار دهند

پ- افزایش آگاهی برند : شما از راه پادکست میتوانید درباره ی محصول یا خدماتی که  ارئه میکنید به دیگران آگاهی دهید

ت-ایجاد ارتباط صمیمی :شما با گفتن داستان درباره ی محصولات یا خدماتی که ارئه میدهید میتوانید ارتباط صمیمی با مشتریان بر قرار کنید

ث- رقیب ندارید :البته درست است که این از مزیت های پادکست به حساب می آید اما این معلوم نیست تا چه مدت  دوام بیاورد چه کسی پیش بینی میکرد که یک ویروس باعث پیشرفت پادکست شود

ج- کانال یا رسانه است : تا چند سال پیش سایت ها و رسانه های زیادی نبودند اما اکنون میتوانیم هر کدام برای خود یک رسانه جداگانه داشته باشیم و این موضوع جذاب است

چ- افزایش قدرت تبلیغ از طریق معرفی فرد به فرد:همان طور که گفته شده بود بیشتر تبلیغ پادکست از راه معرفی آن بین دوستان است

ح-سئو و یک لینک معتبر : این تفکر که پادکست سئو مناسبی ندارد اشتباه است پادکست در کنار دیگر محتوا ها میتواند سئو مناسبی داشته باشد

خ- تولید محتوای پشتیبانی :وقتی یک متن در وبلاگ مینویسید کاربرد دیگری ندارد اما وقتی پادکست تولید میکنید میتوانید درهمه جا استفاده کنید

د-رشد آرام و مستمر پادکست: همه ویژگی هایی که  بالا گفته شد مفید هستند ولی برای پیشرفت  پادکست باید تلاش کرد و صبور بود

 

چه افردای به پادکست گوش میدهند ؟

آیا ساخت پادکست برای هر کسب کاری مناسب است؟

چه افرادی را در پادکست مربوط به کسب کار خاص مخاطب قرار داده شوند؟

این ها سوالتی هستند که افراد برای ساخت پادکست از خود میپرسند.

شنونده پادکست با گوش دادن به آن مراحل زیر را طی میکنند : آگاهی ، توجه، تصمیم گیری، ماندگاری و طرفداری بنابراین سازنده پادکست میتوانند با در نظر گرفتن شرایط مخاطب ، به ارتقاء کیفیت و میزان تاثیر گذاری پادکست خود احتمام ورزند.

1-شما میتوانید به مخاطبان درباره کسب وکار خود آگاهی بدهید. پادکست می تواند در قالب داستان وبرپایه یک سناریو قوی ساخته شود.

2-برای جلب توجه مخاطبان میتوانید از جملات کلیدی استفاده کنید. فرض می کنیم شما میدانید درچه مرحله ای هستید و باید چه کار های انجام دهید در این جا این سوال مطرح می شود که آیا تمام افراد به پادکست گوش می دهند؟ خبر بد این است که خیر، اما میتوان درباره این موضوع که چه افرادی به پادکست گوش میدهند اطلاعاتی به دست آورد. چه افرادی را مخاطب قرار دهیم؟


برای دیدن ویدیو این مقاله کلیک کنید.

 

انگیزه مخاطبان سه دسته هستند:الف- انگیزه درونی ب- انگیزه ابزاری ج- انگیزه  تعاملی

 

الف- انگیزه درونی : انگیزه درونی خود سه دسته است:1-امنیت محور 2-هویت محور 3-مهارت محور

امنیت محور ها با وجود پرسش های زیاد امکان دارد از خرید یا مشارکت با شما صرف نظر کنند. هویت محور ها با یک برند خاص احساس امنیت می کنند و اما مهارت محور ها برای آن ها هم برند مهم است اما کارای آن مهم تر است.

در بین این انگیزه ها هویت محور سخت ترین است زیرا باید برند معرفی شده و سال ها کار کرده باشید. اما امنیت محور ها میتوانند گزینه مناسبی باشند زیرا با پادکست می توانید به تدریج به آنها حس امنیت بدهید. انگیزه مهارت محور میتواند گزینه مناسبی باشد به شرط اینکه بتوانید اطلاعاتی درباره ساخت و استفاده به آنها بدهید.

 

ب- انگیزه ابزاری :انگیزه ابزاری یک انگیزه ی بیرونی است که انگیزه را از خود محصول میگیرد این ها دو نوع هستند 1- توان محور 2- آگاهی محور

توان محور ها به چالش علاقه دارند و اینکه صداقت شما بسیار برایشان مهم است آگاهی محور ها از بهترین گزینه هستند زیرا عاشق اینند که بدانند (برای آگاهی محور ها و مهارت محور ها  بهتر است که مقاله های صوتی درست کنیم تا پادکست )

 

ج-تعاملی محور :این دسته از شنوندگان بهترین گزینه برای ساخت پادکست هستند زیرا عاشق تعامل برقرار کردن هستند و طرفداری کردن را دوست دارند میتوانید در انتهای پادکست از آن ها نظر بخواهید و با آن ها تعامل برقرار کنید اگر نو پا هستید بهتر است برای شروع این افراد را مخاطب قرار دهید.

 

مقاله انقلاب پادکست ها

 

برگرفته از سمیناره مهسا نظام آبادی

 

 

 

نظـرات شما

free
علی علیزاده
تاریخ1402/09/08

با سلام خدمت همه هنرمندان عزیز موضوع بحث امروزمون...

امتیاز مقاله : 0 کواین
امتیاز مطالعه مقاله : -45کواین
1
0
190
free
علی علیزاده
تاریخ1402/12/06

سلام عرض ادب خوشحالیم که ما را از همکوک می شنوید...

امتیاز مقاله : 0 کواین
امتیاز مطالعه مقاله : -45کواین
1
0
26
free
علی علیزاده
تاریخ1403/02/03

با سلام خدمت همه هنرمندان عزیز موضوع بحث امروزمون،...

امتیاز مقاله : 0 کواین
امتیاز مطالعه مقاله : 20کواین
0
0
10

مقالات مشابه

مشاهده سایر مقالات
free
علی علیزاده
علی علیزاده
تاریخ 1402/12/06

سلام عرض ادب خوشحالیم که ما را از همکوک می شنوید...

امتیاز مقاله : 0 کواین
امتیاز مطالعه مقاله : -45کواین
1
0
26